Уроки української мови

Уроки української мови в картинках

http://coma.in.ua/20175?utm_source=facebook&utm_medium=ukrsvit&utm_campaign=ukrmova



Календарне планування 6 клас укрмова



№ з/п
Тема уроку
Дата
Ско
риг.
дата
Примітка




1
Вступ.  Краса і багатство української мови.

2
Розвиток мовлення №1. Види мовленнєвої діяльності.  Загальне  уявлення про ситуацію, спілкування та її складники: адресат мовлення, адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання, мета й місце спілкування (практично).
РМ №1

3
Розвиток мовлення №2. Повторення вивченого про типи мовлення.  Навчальне читання текстів діалогічного й монологічного характеру.
РМ №2

4
Розвиток мовлення №3.Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет.
РМ№3 Діалог

Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого ( 4 )

5
Словосполучення і речення. Головні члени речення.

6
Просте речення. Розділові знаки у простому реченні. Звертання, вставні слова. Однорідні члени речення.

7
Розвиток мовлення №4. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль.
РМ№4

8
Складне речення. Пряма мова. Діалог.

9
Основні орфограми та пунктограми (за вибором учителя).

10
Розвиток мовлення №5. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті.
РМ№5

11
Контрольний диктант.
КД№1
ТА

Лексикологія ( 8+1)

12
Групи слів за їх походженням: власне українські слова й запозичені. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів.

13
Лексична помилка та умовне її позначення (практично).

14
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і.

15
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа.

16
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження.

17
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми, історизми), неологізми.

18
Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені слова. Діалектні слова.

19
Професійні слова і терміни, просторічні слова.

20
Пароніми (практично).

21
Контрольна робота № 1(тести і завдання)«Лексикологія».
КР №1 ТА

Фразеологія ( 5+1 )

22
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.

23
Джерела фразеологізмів, їх різновиди.

24
Розвиток мовлення №6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використаннямовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джереламатеріалу для твору (практично).
РМ№6

25
Розвиток мовлення №7. Складний план прослуханого абопрочитаного тексту; простий план власного висловлення.
РМ№7

26
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.

27
Фразеологізми в ролі членів речень.

28
 Ознайомлення з фразеологічним словником.

29
Розвиток мовлення №8.Будова елементарного роздуму.Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
РМ№8 УП

30
Розвиток мовлення №9. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі на тему: «Який вчинок можна вважати героїчним» з використанням фразеологізмів.
РМ№9 УТ

31
Розвиток мовлення №10.. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі на тему: «Який вчинок можна вважати героїчним» з використанням фразеологізмів.
РМ№10  ТА

Словотвір. Орфографія ( 9+1 )

32
Аналіз письмового твору.Змінювання і творення слів. Твірне слово.

33
Основні способи словотворення.

34
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. Словотвірний словник.

35
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом –ин(а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням –чн-(-шн-).

36
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами-ськ-, -зьк-, -цьк- та іменників із суфіксами-ств(о),
-зтв(о), -цтв(о).

37
Складні слова. Сполучні о,е в складних словах.

38
Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів ізпів-.

39
Творення та правопис складноскорочених слів.

40
Контрольна робота № 2(тести і завдання). «Фразеологія. Словотвір. Орфографія».
КР№2
ТА

Морфологія ( 1 )

41
Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично).

Іменник ( 20 )

42
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

43
Іменники – назви істот і неістот,  загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення).

44
 Велика буква та лапки у власних назвах.

45
Збірні іменники.

46
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.

47
Число іменників (повторення). Іменники, що мають формитільки однини або тільки множини.

48
Відмінки іменників, їх значення. Кличний відмінок. Відмінювання іменників.

49
Контрольна робота № 3(тести і завдання).. «Морфологія. Іменник».
КР№3
ТА

50
Поділ іменників на відміни і групи.

51
Відмінювання іменників І відміни.

52
Відмінювання іменників ІІ відміни.

53
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви –а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду ІІ відміни.

54
Розвиток мовлення №11. Будова опису приміщення.
РМ№11

55-56
Розвиток мовлення № 12-13. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. Визначення ролі іменників в описі приміщення.
РМ№12-13
 КП

57
Відмінювання іменників ІІІ і ІV відміни.

58
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. Відмінювання іменників множинної форми.

59
Написання  не з іменниками.

60
Правопис складних іменників.

61
Букви е, и, і в суфіксах –ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о),- ев(о).

62
Написання та відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові.

63
Контрольна робота № 4(тести і завдання). «Іменник».
ТА

64
Розвиток мовлення №14. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі.
РМ№14
УТ

65
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

66
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.

67
Перехід прикметників з однієї групи в іншу.

68
Розвиток мовлення  № 15. Особливості будови описуприроди. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису).
РМ№15

69
Розвиток мовлення  №16. Докладний усний переказхудожнього тексту розповідного характеру з елементамиопису природи.
РМ№16 УП

70-71
Розвиток мовлення № 17-18.  Контрольний докладнийпереказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.
РМ№17-18

72-73
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.

74
Відмінювання прикметників.

75
Прикметники твердої й м’якої груп.

76
Контрольна робота № 5(тести і завдання)«Прикметник».
КР№5 ТА

77
Творення прикметників. Перехід прикметників в іменники.

78
Написання прикметників із суфіксами –еньк-, -есеньк-,         -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-

79
Букви е, о, и у прикметникових суфіксах –ев- (-єв-), -ов- (-йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-.

80-
Розвиток мовлення № 19. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною (А.Куїнджі, С.Васильківський, І.Айвазовський).
РМ№19

81
Розвиток мовлення № 20. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною
РМ№20

82
Написання не з прикметниками.

83-84
Написання складних прикметників разом і через дефіс.


85
Написання -н- і -нн- у прикметниках.


86
Написання прізвищ прикметникової форми.

87
Контрольна робота № 6(тести і завдання)«Прикметник».
КР№6
ТА

Числівник (11 )

88
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

89
Числівники кількісні і порядкові.

90
 Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників.

91
Відмінювання кількісних числівників. Буква ь в кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.

92
Відмінювання дробових і збірних кількісних числівників.

93
Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з –тисячний.

94
Узгодження числівників з іменниками.

95
Відмінювання  числівників (система вправ).

96
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу.

97
Повторення та узагальнення вивченого з теми.

98
Контрольна робота № 7(тести і завдання). «Числівник».
КР№7
ТА

Займенник ( 10 )

99
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

100
Розряди займенників за значенням.

101
Особові займенники. Приставний н у формах особових займенників.

102
Зворотний займенник себе.

103-104
Розвиток мовлення № 21-22. Контрольний твіррозповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників на тему: «У чому полягає гідність людини» (або «Що я роблю для здійснення своєї мрії».
РМ№21-22
КТ

105
Питальні та відносні займенники, їх відмінювання.

106
Присвійні займенники, їх відмінювання.

107
Вказівні займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах  вказівних займенників.

108
Означальні займенники, їх відмінювання.

109
Розвиток мовлення №23. Аналіз письмового твору. Навчальне аудіювання тексту, що містить займенники.
РМ№23

110
Контрольний диктант.
КД №2 ТА

111
Неозначені займенники, їх відмінювання. Написання разом і через дефіс неозначених займенників.

112
Заперечні займенники. Правопис заперечних займенників.

113
Написання займенників із прийменниками окремо.

114
Розвиток мовлення № 24Есе світоглядного змісту.  «У чому полягає життєвий успіх».

115
Контрольна робота № 8.«Займенник»(тести і завдання).
КР№8

Повторення в кінці року (4 )

116
Повторення й узагальнення вивченого за рік з лексикології та фразеології. Читання вголос
Читання вголос

117
Повторення й узагальнення вивченого за рік зі словотвору й орфографії.

118
Повторення й узагальнення вивченого за рік з морфології й орфографії.
ТА

  


Українська мова,8 клас

№ з/п
Зміст програмового матеріалу
Дата
Скориг.
дата
Примітки

Вступ



1
Мова – найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу.



2
 Розвиток мовлення №1. Повторення відомостей про текст, стилі та типи мовлення, вимоги до мовлення, ситуація спілкування. Засоби
міжфразового зв’язку в тексті.


РМ№1

Повторення та узагальнення  вивченого



3
Лексикологія. Фразеологія.



4
Морфологія й орфографія.



5
Основні правила правопису .




Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення й речення



6
Словосполучення. Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова.



7
Розвиток мовлення №2. Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки. Навчальне читання мовчки.


РМ№2
8
Розвиток мовлення №3. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне, критичне. Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії та культури.


РМ№3
9
Розвиток мовлення №4. Особливості будови опису пам’ятки історії та культури. Усний вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та культури в художньому стилі.


РМ№4
10
 Речення прості й складні(повторення), двоскладні та односкладні.



11
Граматична помилка та її умовне позначення.



12
Контрольна робота №1 (тести). Повторення вивченого. Словосполучення й речення. 


КР№1
13
Розвиток мовлення №5. Складання й розігрування діалогу- обміну думками та враженнями від телепередач, присвячених вивченню та збереженню пам’яток історії та культури.


РМ№5
Діалог
ТА

Просте речення. Двоскладне речення



14
Головні й другорядні члени речення.  Підмет і присудок.  Способи вираження підмета.



15
Простий і складений присудок. Способи вираження присудка.



16
Тире між підметом і присудком.



17
Розвиток мовлення №6 Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’ятки історії та культури в публіцистичному стилі з використанням прикладок


РМ№6
18
Розвиток мовлення №7. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту з елементами опису пам’ятки історії та культури в публіцистичному стилі з використанням прикладок



РМ№7
КП
19
Аналіз письмового переказу Речення поширені й непоширені (повторення). Узгодження головних членів речення



20
Порядок слів у реченні. Логічний наголос.



21
Означення, додаток і обставина  як другорядні члени речення (повторення).



22
Прикладка як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс; прикладки, що беруться в лапки.



23
Види обставин (за значенням). Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами.


ТА
24-
Розвиток мовлення №8. Усний твір-опис пам’ятки історії та культури за картиною в публіцистичному стилі з використанням порівняльних зворотів.


РМ№8
25
Розвиток мовлення №9. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.


РМ№
КТ
26
Розвиток мовлення №10. Контрольний письмовий твір-опис пам’ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі.


РМ№10
27
Повторення вивченого з теми.



28
Контрольна робота №2(тести).  Просте речення. Двоскладне речення.


КР№2
29
Розвиток мовлення №11.  Ділові папери. План роботи. Складання плану роботи над проектом. Оформлення рубрик, стислих описів етапів роботи, аналіз результатів діяльності.


РМ№11
30
Контрольний диктант.


КД
31
Розвиток мовлення №12. Особливості будови опису місцевості. Усний твір-опис місцевості на основі особистих спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом) з використанням складних речень на позначення місця.


РМ№12
32
Розвиток мовлення №13.Повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення й узагальнення матеріалу в науковому стилі.


РМ№13
ТА

Українська мова,9 клас

№ з/п
Зміст програмового матеріалу
Дата
Скориг.
дата
Приміт.

Вступ



  1
Розвиток української мови.




2
Розвиток мовлення № 1. Повторення й узагальнення вивченого про мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди аудіювання та читання. Жанри мовлення.


РМ№1
3
Розвиток мовлення № 2. Діалог, складений відповідно до пропонованої ситуації (офіційна й неофіційна розмова, діалог-домовленість).


РМ №2
4
Розвиток мовлення № 3 Складання та обговорення переліку умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі, зокрема з використанням мобільного звязку.


РМ № 3.

Повторення вивченого у 8 класі



  5
Граматична основа. Односкладне та двоскладне речення.




6
Просте ускладнене речення. Розділові знаки.



7
Розвиток мовлення № 4. Вибірковий усний переказ тексту художнього  стилю.


РМ № 4
8
Розвиток мовлення № 5. Ділові папери. Резюме.


РМ № 5

Синтаксис. Пунктуація




  9
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.



10
Непряма мова. Заміна прямої мови непрямою.



 11
Цитата як спосіб передавання чужої мови.



12
Діалог. Розділові знаки при діалозі.



13
Розділові знаки при прямій мові та діалозі.



14
Розвиток мовлення № 6. Складання й розігрування діалогів – обговорень (прочитаної книжки, музичних новинок тощо) з різними співрозмовниками — товаришем (неформальне спілкування) та вчителем в офіційній ситуації.



РМ № 6 Діалог
15
Контрольна робота № 1(тест). Пряма й непряма мова.


КР№1
ТА

Складне речення




16
Складне речення та його ознаки.



17
Сполучникові й безсполучникові складні речення.



18
Складносурядне речення, його будова. Засоби зв’язку між частинами складносурядного речення.



19
Розділові знаки в складносурядному реченні.



20
Розвиток мовлення № 7. Стислий усний переказ тексту публіцистичного стилю (за складним планом) з використанням складносурядних речень.


РМ № 7. Усний переказ
21
Розвиток мовлення № 8. Контрольний докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням.


РМ №8

22
Розвиток мовлення № 9. Контрольний докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням.


РМ №9. КП
23
Розділові знаки в складносурядному реченні.



24
Контрольна робота № 2(тест).  Складносурядне речення.


ТА

Складнопідрядне речення




 25
Складнопідрядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому.



26
Підрядні сполучники й сполучні слова в складнопідрядному реченні.



27
Розвиток мовлення № 10. Контрольний твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему.


РМ№10.
КТ
28
Основні види складнопідрядних речень. Розділові знаки в складнопідрядному реченні.



29
Контрольний диктант.



30
Розвиток мовлення №11. Есе «Що робить мене щасливим(ою)».


РМ№11.
31
Складнопідрядні речення з підрядними означальними.



32
Складнопідрядні речення з підрядними  з’ясувальними.


ТА

Немає коментарів:

Дописати коментар

Цікавий курс з медіаграмотності 2-га онлайн - конференція Є СЕРТИФІКАТ!!!