Уроки української мови в картинках
http://coma.in.ua/20175?utm_source=facebook&utm_medium=ukrsvit&utm_campaign=ukrmova
Календарне планування 6 клас укрмова
№ з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Ско
риг.
дата
|
Примітка
|
|||||
1
|
Вступ. Краса і багатство української
мови.
|
||||||||
2
|
Розвиток мовлення №1. Види мовленнєвої діяльності. Загальне
уявлення про ситуацію, спілкування та її складники: адресат мовлення,
адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання, мета й місце
спілкування (практично).
|
РМ №1
|
|||||||
3
|
Розвиток мовлення №2. Повторення вивченого про типи мовлення. Навчальне
читання текстів діалогічного й монологічного характеру.
|
РМ №2
|
|||||||
4
|
Розвиток мовлення №3.Складання діалогів відповідно до запропонованої
ситуації, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки
спілкування телефоном та в мережі Інтернет.
|
РМ№3 Діалог
|
|||||||
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого ( 4
)
|
|||||||||
5
|
Словосполучення
і речення. Головні члени речення.
|
||||||||
6
|
Просте
речення. Розділові знаки у простому реченні. Звертання, вставні слова.
Однорідні члени речення.
|
||||||||
7
|
Розвиток мовлення №4. Повторення відомостей про стилі мовлення.
Поняття про офіційно-діловий стиль.
|
РМ№4
|
|||||||
8
|
Складне
речення. Пряма мова. Діалог.
|
||||||||
9
|
Основні
орфограми та пунктограми (за вибором учителя).
|
||||||||
10
|
Розвиток мовлення №5. Ділові папери. Оголошення для розміщення на
шкільному веб-сайті.
|
РМ№5
|
|||||||
11
|
Контрольний диктант.
|
КД№1
ТА
|
|||||||
Лексикологія ( 8+1)
|
|||||||||
12
|
Групи слів
за їх походженням: власне українські слова й запозичені. Тлумачний словник
української мови. Словник іншомовних слів.
|
||||||||
13
|
Лексична
помилка та умовне її позначення (практично).
|
||||||||
14
|
Написання
слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного
походження): букви и, і.
|
||||||||
15
|
Написання
слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного
походження): правопис знака м’якшення й апострофа.
|
||||||||
16
|
Написання слів,
що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження):
подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження.
|
||||||||
17
|
Активна і
пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми, історизми),
неологізми.
|
||||||||
18
|
Групи слів
за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені слова. Діалектні
слова.
|
||||||||
19
|
Професійні
слова і терміни, просторічні слова.
|
||||||||
20
|
Пароніми
(практично).
|
||||||||
21
|
Контрольна робота № 1(тести і завдання). «Лексикологія».
|
КР №1 ТА
|
|||||||
Фразеологія ( 5+1 )
|
|||||||||
22
|
Поняття
про фразеологізм, його лексичне значення.
|
||||||||
23
|
Джерела
фразеологізмів, їх різновиди.
|
||||||||
24
|
Розвиток мовлення №6. Повторення вивченого про
текст, його основні ознаки, особливості будови тексту,
використаннямовних засобів зв’язку між його частинами.
Основні джереламатеріалу для твору (практично).
|
РМ№6
|
|||||||
25
|
Розвиток мовлення №7. Складний план прослуханого абопрочитаного
тексту; простий план власного висловлення.
|
РМ№7
|
|||||||
26
|
Прислів’я,
приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.
|
||||||||
27
|
Фразеологізми
в ролі членів речень.
|
||||||||
28
|
Ознайомлення
з фразеологічним словником.
|
||||||||
29
|
Розвиток мовлення №8.Будова елементарного роздуму.Усний докладний переказ
художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.
|
РМ№8 УП
|
|||||||
30
|
Розвиток мовлення №9. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на
основі власних спостережень і вражень у художньому стилі на тему: «Який
вчинок можна вважати героїчним» з використанням фразеологізмів.
|
РМ№9 УТ
|
|||||||
31
|
Розвиток мовлення №10.. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на
основі власних спостережень і вражень у художньому стилі на тему: «Який
вчинок можна вважати героїчним» з використанням фразеологізмів.
|
РМ№10 ТА
|
|||||||
Словотвір. Орфографія ( 9+1 )
|
|||||||||
32
|
Аналіз письмового твору.Змінювання і творення слів. Твірне слово.
|
||||||||
33
|
Основні
способи словотворення.
|
||||||||
34
|
Словотвірний
ланцюжок. Словотвірний розбір слова. Словотвірний словник.
|
||||||||
35
|
Зміни
приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом –ин(а) від
прикметників на -ський, -цький; буквосполученням –чн-(-шн-).
|
||||||||
36
|
Зміни
приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами-ськ-, -зьк-,
-цьк- та іменників із суфіксами-ств(о),
-зтв(о),
-цтв(о).
|
||||||||
37
|
Складні
слова. Сполучні о,е в складних словах.
|
||||||||
38
|
Правопис
складних слів разом і через дефіс, написання слів ізпів-.
|
||||||||
39
|
Творення
та правопис складноскорочених слів.
|
||||||||
40
|
Контрольна робота № 2(тести і завдання). «Фразеологія.
Словотвір. Орфографія».
|
КР№2
ТА
|
|||||||
Морфологія ( 1 )
|
|||||||||
41
|
Повторення
вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна
характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її
(практично).
|
||||||||
Іменник ( 20 )
|
|||||||||
42
|
Іменник як
частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
||||||||
43
|
Іменники –
назви істот і неістот, загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення
й поглиблення).
|
||||||||
44
|
Велика
буква та лапки у власних назвах.
|
||||||||
45
|
Збірні
іменники.
|
||||||||
46
|
Рід
іменників (повторення). Іменники спільного роду.
|
||||||||
47
|
Число іменників (повторення). Іменники,
що мають формитільки однини або тільки множини.
|
||||||||
48
|
Відмінки
іменників, їх значення. Кличний відмінок. Відмінювання іменників.
|
||||||||
49
|
Контрольна робота № 3(тести і завдання).. «Морфологія.
Іменник».
|
КР№3
ТА
|
|||||||
50
|
Поділ
іменників на відміни і групи.
|
||||||||
51
|
Відмінювання
іменників І відміни.
|
||||||||
52
|
Відмінювання
іменників ІІ відміни.
|
||||||||
53
|
Особливості
відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви –а (-я), -у
(-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду ІІ відміни.
|
||||||||
54
|
Розвиток мовлення №11. Будова опису приміщення.
|
РМ№11
|
|||||||
55-56
|
Розвиток мовлення № 12-13. Контрольний письмовий
вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис
приміщення.
Визначення ролі іменників в описі приміщення.
|
РМ№12-13
КП
|
|||||||
57
|
Відмінювання
іменників ІІІ і ІV відміни.
|
||||||||
58
|
Незмінювані
іменники. Рід незмінюваних іменників. Відмінювання іменників множинної форми.
|
||||||||
59
|
Написання не з
іменниками.
|
||||||||
60
|
Правопис
складних іменників.
|
||||||||
61
|
Букви е,
и, і в суфіксах –ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -енн(я),
-н(я), -инн(я), -ив(о),- ев(о).
|
||||||||
62
|
Написання
та відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові.
|
||||||||
63
|
Контрольна робота № 4(тести і завдання). «Іменник».
|
ТА
|
|||||||
64
|
Розвиток мовлення №14. Усний твір-опис приміщення на основі особистих
вражень або за картиною в художньому стилі.
|
РМ№14
УТ
|
|||||||
65
|
Прикметник:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
||||||||
66
|
Групи
прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.
|
||||||||
67
|
Перехід
прикметників з однієї групи в іншу.
|
||||||||
68
|
Розвиток мовлення № 15. Особливості будови описуприроди.
Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису).
|
РМ№15
|
|||||||
69
|
Розвиток мовлення №16. Докладний усний переказхудожнього
тексту розповідного характеру з елементамиопису природи.
|
РМ№16 УП
|
|||||||
70-71
|
Розвиток мовлення № 17-18. Контрольний докладнийпереказ художнього тексту розповідного характеру з
елементами опису природи.
|
РМ№17-18
|
|||||||
72-73
|
Ступені
порівняння якісних прикметників, їх творення.
|
||||||||
74
|
Відмінювання
прикметників.
|
||||||||
75
|
Прикметники
твердої й м’якої груп.
|
||||||||
76
|
Контрольна робота № 5(тести і завдання). «Прикметник».
|
КР№5 ТА
|
|||||||
77
|
Творення
прикметників. Перехід прикметників в іменники.
|
||||||||
78
|
Написання
прикметників із суфіксами –еньк-,
-есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-,
-ськ-, -цьк-, -зьк-
|
||||||||
79
|
Букви е,
о, и у прикметникових суфіксах –ев- (-єв-), -ов- (-йов-,
-ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-.
|
||||||||
80-
|
Розвиток мовлення № 19. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на
основі особистих вражень або за картиною (А.Куїнджі, С.Васильківський,
І.Айвазовський).
|
РМ№19
|
|||||||
81
|
Розвиток мовлення № 20. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на
основі особистих вражень або за картиною
|
РМ№20
|
|||||||
82
|
Написання не з
прикметниками.
|
||||||||
83-84
|
Написання
складних прикметників разом і через дефіс.
|
||||||||
85
|
Написання -н- і -нн- у
прикметниках.
|
||||||||
86
|
Написання
прізвищ прикметникової форми.
|
||||||||
87
|
Контрольна робота № 6(тести і завдання). «Прикметник».
|
КР№6
ТА
|
|||||||
Числівник (11 )
|
|||||||||
88
|
Числівник:
загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
||||||||
89
|
Числівники
кількісні і порядкові.
|
||||||||
90
|
Числівники
прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників.
|
||||||||
91
|
Відмінювання
кількісних числівників. Буква ь в кінці числівників і перед
закінченням у непрямих відмінках.
|
||||||||
92
|
Відмінювання
дробових і збірних кількісних числівників.
|
||||||||
93
|
Відмінювання
порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з –тисячний.
|
||||||||
94
|
Узгодження
числівників з іменниками.
|
||||||||
95
|
Відмінювання
числівників (система вправ).
|
||||||||
96
|
Правильне
вживання числівників на позначення дат і часу.
|
||||||||
97
|
Повторення
та узагальнення вивченого з теми.
|
||||||||
98
|
КР№7
ТА
|
||||||||
Займенник ( 10 )
|
|||||||||
99
|
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль.
|
||||||||
100
|
Розряди займенників за значенням.
|
||||||||
101
|
Особові займенники. Приставний н у
формах особових займенників.
|
||||||||
102
|
Зворотний займенник себе.
|
||||||||
103-104
|
Розвиток мовлення № 21-22. Контрольний твіррозповідного
характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників
на тему: «У чому полягає гідність людини» (або «Що я роблю для здійснення
своєї мрії».
|
РМ№21-22
КТ
|
|||||||
105
|
Питальні та відносні займенники, їх відмінювання.
|
||||||||
106
|
Присвійні займенники, їх відмінювання.
|
||||||||
107
|
Вказівні займенники, їх відмінювання.
Приставний н у формах вказівних займенників.
|
||||||||
108
|
Означальні займенники, їх відмінювання.
|
||||||||
109
|
Розвиток мовлення №23. Аналіз
письмового твору. Навчальне аудіювання тексту, що містить займенники.
|
РМ№23
|
|||||||
110
|
Контрольний диктант.
|
КД №2 ТА
|
|||||||
111
|
Неозначені займенники, їх відмінювання. Написання
разом і через дефіс неозначених займенників.
|
||||||||
112
|
Заперечні займенники. Правопис заперечних
займенників.
|
||||||||
113
|
Написання займенників із прийменниками окремо.
|
||||||||
114
|
Розвиток мовлення № 24. Есе
світоглядного змісту. «У чому полягає життєвий успіх».
|
||||||||
115
|
Контрольна робота № 8.«Займенник»(тести і завдання).
|
КР№8
|
|||||||
Повторення в кінці року (4 )
|
|||||||||
116
|
Повторення й узагальнення вивченого за рік з
лексикології та фразеології. Читання вголос
|
Читання
вголос
|
|||||||
117
|
Повторення й узагальнення вивченого за рік зі
словотвору й орфографії.
|
||||||||
118
|
Повторення й узагальнення вивченого за рік з
морфології й орфографії.
|
ТА
|
|||||||
Українська мова,8 клас
|
|||||||||
№ з/п
|
Зміст програмового матеріалу
|
Дата
|
Скориг.
дата
|
Примітки
|
|
Вступ
|
|
|
|
1
|
Мова –
найважливіший засіб спілкування, пізнання і впливу.
|
|
|
|
2
|
Розвиток мовлення №1. Повторення
відомостей про текст, стилі та типи мовлення,
вимоги до мовлення, ситуація спілкування. Засоби
міжфразового зв’язку в тексті.
|
|
|
РМ№1
|
|
Повторення та узагальнення вивченого
|
|
|
|
3
|
Лексикологія. Фразеологія.
|
|
|
|
4
|
Морфологія
й орфографія.
|
|
|
|
5
|
Основні
правила правопису .
|
|
|
|
|
Синтаксис. Пунктуація. Словосполучення й речення
|
|
|
|
6
|
Словосполучення.
Будова й види словосполучень за способами вираження головного слова.
|
|
|
|
7
|
Розвиток
мовлення №2. Конспект прочитаного науково-навчального тексту; тематичні виписки.
Навчальне читання мовчки.
|
|
|
РМ№2
|
8
|
Розвиток мовлення №3. Різновиди аудіювання: ознайомлювальне, вивчальне,
критичне. Аудіювання тексту, що містить опис пам’ятки історії та культури.
|
|
|
РМ№3
|
9
|
Розвиток мовлення №4. Особливості будови опису пам’ятки
історії та культури. Усний
вибірковий переказ розповідного тексту з елементами опису пам’яток історії та
культури в художньому стилі.
|
|
|
РМ№4
|
10
|
Речення прості й складні(повторення),
двоскладні та односкладні.
|
|
|
|
11
|
Граматична
помилка та її умовне позначення.
|
|
|
|
12
|
Контрольна робота №1 (тести). Повторення вивченого. Словосполучення
й речення.
|
|
|
КР№1
|
13
|
Розвиток мовлення №5. Складання й розігрування діалогу-
обміну думками та враженнями від телепередач, присвячених вивченню та
збереженню пам’яток історії та
культури.
|
|
|
РМ№5
Діалог
ТА
|
|
Просте речення.
Двоскладне речення
|
|
|
|
14
|
Головні й
другорядні члени речення. Підмет і
присудок. Способи вираження підмета.
|
|
|
|
15
|
Простий і
складений присудок. Способи вираження присудка.
|
|
|
|
16
|
Тире між
підметом і присудком.
|
|
|
|
17
|
Розвиток мовлення №6 Контрольний письмовий докладний переказ розповідного тексту з елементами
опису пам’ятки історії та культури в публіцистичному стилі з використанням
прикладок
|
|
|
РМ№6
|
18
|
Розвиток мовлення №7. Контрольний письмовий докладний переказ розповідного
тексту з елементами опису пам’ятки історії та культури в публіцистичному
стилі з використанням прикладок
|
|
|
РМ№7
КП
|
19
|
Аналіз
письмового переказу Речення поширені й непоширені (повторення). Узгодження
головних членів речення
|
|
|
|
20
|
Порядок
слів у реченні. Логічний наголос.
|
|
|
|
21
|
Означення,
додаток і обставина як другорядні
члени речення (повторення).
|
|
|
|
22
|
Прикладка
як різновид означення. Написання непоширених прикладок через дефіс;
прикладки, що беруться в лапки.
|
|
|
|
23
|
Види
обставин (за значенням). Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів
комами.
|
|
|
ТА
|
24-
|
Розвиток мовлення №8. Усний твір-опис пам’ятки історії
та культури за картиною в публіцистичному стилі з використанням порівняльних
зворотів.
|
|
|
РМ№8
|
25
|
Розвиток мовлення №9. Контрольний письмовий
твір-опис
пам’ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у
художньому стилі.
|
|
|
РМ№
КТ
|
26
|
Розвиток мовлення №10. Контрольний письмовий
твір-опис
пам’ятки історії та культури на основі особистих спостережень і вражень у
художньому стилі.
|
|
|
РМ№10
|
27
|
Повторення вивченого з теми.
|
|
|
|
28
|
Контрольна робота №2(тести). Просте речення. Двоскладне речення.
|
|
|
КР№2
|
29
|
Розвиток мовлення №11.
Ділові
папери. План роботи. Складання плану роботи над проектом. Оформлення рубрик,
стислих описів етапів роботи, аналіз результатів діяльності.
|
|
|
РМ№11
|
30
|
Контрольний диктант.
|
|
|
КД
|
31
|
Розвиток мовлення №12. Особливості
будови опису місцевості. Усний твір-опис місцевості на основі особистих
спостережень і вражень у художньому стилі (за складним планом) з
використанням складних речень на позначення місця.
|
|
|
РМ№12
|
32
|
Розвиток мовлення №13.Повідомлення на тему про мову, що вимагає зіставлення
й узагальнення матеріалу в науковому стилі.
|
|
|
РМ№13
ТА
|
Українська мова,9 клас
№ з/п
|
Зміст
програмового матеріалу
|
Дата
|
Скориг.
дата
|
Приміт.
|
|
Вступ
|
|
|
|
1
|
Розвиток
української мови.
|
|
|
|
2
|
Розвиток мовлення № 1. Повторення й узагальнення вивченого
про мовлення. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди аудіювання та читання.
Жанри мовлення.
|
|
|
РМ№1
|
3
|
Розвиток мовлення № 2. Діалог, складений відповідно до
пропонованої ситуації (офіційна й неофіційна розмова, діалог-домовленість).
|
|
|
РМ
№2
|
4
|
Розвиток мовлення № 3 Складання та обговорення переліку
умов успішного спілкування в сучасному молодіжному середовищі, зокрема з
використанням мобільного зв’язку.
|
|
|
РМ
№ 3.
|
|
Повторення вивченого у 8 класі
|
|
|
|
5
|
Граматична
основа. Односкладне та двоскладне речення.
|
|
|
|
6
|
Просте ускладнене
речення. Розділові знаки.
|
|
|
|
7
|
Розвиток мовлення № 4. Вибірковий усний переказ тексту
художнього стилю.
|
|
|
РМ
№ 4
|
8
|
Розвиток мовлення
№ 5. Ділові папери. Резюме.
|
|
|
РМ
№ 5
|
|
Синтаксис. Пунктуація
|
|
|
|
9
|
Пряма мова.
Розділові знаки при прямій мові.
|
|
|
|
10
|
Непряма мова.
Заміна прямої мови непрямою.
|
|
|
|
11
|
Цитата як спосіб
передавання чужої мови.
|
|
|
|
12
|
Діалог. Розділові
знаки при діалозі.
|
|
|
|
13
|
Розділові знаки
при прямій мові та діалозі.
|
|
|
|
14
|
Розвиток мовлення № 6. Складання й розігрування діалогів – обговорень (прочитаної
книжки, музичних новинок тощо) з різними співрозмовниками — товаришем
(неформальне спілкування) та вчителем в офіційній ситуації.
|
|
|
РМ
№ 6 Діалог
|
15
|
Контрольна робота № 1(тест). Пряма й непряма мова.
|
|
|
КР№1
ТА
|
|
Складне речення
|
|
|
|
16
|
Складне речення
та його ознаки.
|
|
|
|
17
|
Сполучникові й безсполучникові
складні речення.
|
|
|
|
18
|
Складносурядне
речення, його будова. Засоби зв’язку між частинами складносурядного речення.
|
|
|
|
19
|
Розділові знаки в
складносурядному реченні.
|
|
|
|
20
|
Розвиток мовлення № 7. Стислий усний переказ тексту
публіцистичного стилю (за складним планом) з використанням складносурядних
речень.
|
|
|
РМ
№ 7.
Усний переказ
|
21
|
Розвиток мовлення № 8. Контрольний докладний письмовий переказ тексту
публіцистичного стилю з творчим завданням.
|
|
|
РМ
№8
|
22
|
Розвиток мовлення № 9. Контрольний докладний письмовий переказ тексту
публіцистичного стилю з творчим завданням.
|
|
|
РМ
№9. КП
|
23
|
Розділові знаки в
складносурядному реченні.
|
|
|
|
24
|
Контрольна робота № 2(тест). Складносурядне речення.
|
|
|
ТА
|
|
Складнопідрядне речення
|
|
|
|
25
|
Складнопідрядне
речення, його будова й засоби зв’язку в ньому.
|
|
|
|
26
|
Підрядні
сполучники й сполучні слова в складнопідрядному реченні.
|
|
|
|
27
|
Розвиток мовлення № 10. Контрольний твір-роздум у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему.
|
|
|
РМ№10.
КТ
|
28
|
Основні види
складнопідрядних речень. Розділові знаки в складнопідрядному реченні.
|
|
|
|
29
|
Контрольний диктант.
|
|
|
|
30
|
Розвиток мовлення
№11. Есе «Що робить мене щасливим(ою)».
|
|
|
РМ№11.
|
31
|
Складнопідрядні
речення з підрядними означальними.
|
|
|
|
32
|
Складнопідрядні
речення з підрядними з’ясувальними.
|
|
|
ТА
|
Немає коментарів:
Дописати коментар