Методична робота


Інструкція

з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класівзагальноосвітніх навчальних закладів (НАКАЗ№ 496 від 03 червня 2008 року «Про затвердження Інструкціїз ведення класного журналу

учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніхнавчальних закладів».)


1. Загальні положення
1.1. Цією Інструкцією визначається порядок ведення класного журналу та оцінювання навчальних досягнень учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів
1.2. Дія Інструкції поширюється на загальноосвітні навчальні заклади усіх типів та форм власності.
2. Порядок ведення класного журналу
2.1.Загальні вимоги до ведення класного журналу
Класний журнал (далі - журнал) - це обов'язковий документ загальноосвітнього навчального закладу, в якому фіксуються результати навчальних досягнень учнів, відвідування ними занять, стан виконання навчальних програм тощо.
Журнал має розділи:
І «Облік відвідування»;
II «Облік навчальних досягнень учнів»;
III «Облік проведення навчальних екскурсій та практики»;
IV «Зведений облік навчальних досягнень учнів»;
V «Облік проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності»;
VI «Загальні відомості про учнів»;
VII «Зведена таблиця руху учнів класу та їх досягнень у навчанні»;
VIII «Зауваження до ведення журналу».
Журнали класів на одній паралелі позначаються цифрами і відповідними літерами українського алфавіту, наприклад: 5-А клас, 5-Б клас, 10-А клас, 10-Б клас тощо.
Розподіл кількості сторінок для навчальних предметів та курсів за вибором відповідно до робочого навчального плану загальноосвітнього навчального закладу з урахуванням поділу класів на групи при вивченні окремих предметів та профільності навчання здійснює керівник навчального закладу або його заступник з навчально-виховної роботи.
Ведення журналу здійснюється класним керівником та вчителями. Вони несуть особисту відповідальність за своєчасність, стан та достовірність записів.
Записи в журналі ведуться державною мовою. З іноземних мов частково допускається запис змісту уроку та завдання додому мовою вивчення предмета.
Записи проводяться чорнилами (пастою) одного (чорного або синього) кольору, чітко й охайно. На сторінках журналу не допускаються будь-які виправлення. У разі помилкового або неправильного запису поряд робиться правильний, який засвідчується підписом керівника навчального закладу та скріплюється печаткою.
Класний керівник заповнює розділи: І «Облік відвідування»; V «Облік проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності»; VI «Загальні відомості про учнів»; VII «Зведена таблиця руху учнів класу та їх досягнень у навчанні» та переносить до розділу ІV «Зведений облік навчальних досягнень учнів» наприкінці семестрів та року оцінки з відповідних предметних сторінок.
У розділі І «Облік відвідування» відсутність учня (учениці) записується у вигляді дробу, чисельник якого вказує на причину відсутності (н - відсутність учня (учениці), хв - відсутність через хворобу), а знаменник - на кількість пропущених уроків. Наприкінці кожного семестру та навчального року підбивається  підсумок загальної кількості пропущених учнем уроків.
Відсутність учня (учениці) на уроці позначається  літерою н.
У розділі ІІ «Облік навчальних досягнень учнів» класний керівник записує в алфавітному порядку прізвища та імена учнів, назву навчального предмета відповідно до навчального плану, прізвище, ім'я та по батькові вчителя, який його викладає.
Дата проведення занять записується дробом, чисельник якого є датою, а знаменник - місяцем поточного року. Наприклад, 04/09 означає, що заняття проведено четвертого вересня.
У разі проведення здвоєних уроків (у тому числі семінарських занять) дата і тема кожного уроку (семінару) записуються окремо.
Усі записи щодо оцінювання різних видів діяльності та контролю роблять у формі називного відмінка: «зошит», а не «за зошит»; «І семестр», а не «за І семестр»; «практична робота», а не «за практичну роботу» тощо.
Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-бальною системою (шкалою) і його результати позначаються цифрами від 1 до 12. Критерії оцінювання навчальних досягнень реалізуються в нормах оцінок, які встановлюють чітке співвідношення між вимогами до знань, умінь і навичок та показником оцінки в балах.
У разі не атестації учня робиться відповідний запис: н/а (не атестований(а)).
Учням, які за станом здоров'я зараховані до спеціальної групи з фізичної культури, при виставленні тематичних, семестрових та річного балів робиться відповідний запис: зар. (зараховано).
У випадках, коли учні звільнені за станом здоров'я від занять з фізичної культури, трудового навчання, навчального предмету «Захист Вітчизни», при виставленні тематичних, семестрових та річного балів робиться відповідний запис: зв. (звільнений (а)).
Учням, які прибули з інших країн та у поточному навчальному році вивчали українську мову, але їх навчальні досягнення не оцінювалися, при виставленні семестрових та річного балів робиться відповідний запис: вивч. (вивчав (ла)).
При оцінюванні кожного з видів мовленнєвої діяльності (українська мова, іноземні мови, мови національних меншин) оцінки виставляються та враховуються як поточні.
У графі «Зміст уроку» відповідно до календарного планування стисло записується тема уроку, контрольної, практичної, лабораторної роботи тощо.
У графі «Завдання додому» стисло записується його зміст (прочитати, вивчити напам'ять, повторити тощо), параграфи (сторінки) підручника, номери завдань, вправ тощо.
У випадку відсутності вчителя педагогічний працівник, який його заміняє, у графі «завдання додому» після запису домашнього завдання записує «заміна», прізвище, ініціали та засвідчує запис власним підписом.
У розділі III журналу «Облік проведення навчальних екскурсій та практики» вчителем записується дата і зміст проведення навчальних екскурсій, навчальної практики, що проводяться у терміни, визначені Міністерством освіти і науки України на ці види навчальної діяльності.
Поруч із тематикою екскурсії вказується в дужках відповідна кількість годин її проведення.
2.2. Контроль за веденням класного журналу
Перевірка керівником (заступником керівника) навчального закладу стану ведення журналу здійснюється протягом навчального року не менше 4 разів.
У розділі VIII «Зауваження до ведення журналу» керівник загальноосвітнього навчального закладу, його заступник та особи, уповноважені відповідними органами управління освітою, які мають право здійснювати контроль за діяльністю навчального закладу, записують зауваження до ведення журналу із зазначенням дати перевірки, та у разі необхідності, - термін усунення зауважень. Учитель ставить підпис та дату про ознайомлення із зауваженнями та, за необхідності, - відмітку про усунення недоліків.
Контроль за станом ведення класних журналів та їх збереженням як архівних документів покладається на керівника навчального закладу.
3. Оцінювання навчальних досягнень учнів
3.1. Загальні поняття
Основними видами оцінювання навчальних досягнень учнів є поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне), державна підсумкова атестація.
Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 05.05.2008 № 371.
Обов'язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення учнів з предметів інваріантної та варіативної складових робочого навчального плану закладу.
Не підлягають обов'язковому оцінюванню навчальні досягнення учнів з факультативних, групових та індивідуальних занять, які фіксуються в окремому (спеціальному) журналі.
З метою якісного оцінювання навчальних досягнень учнів та для забезпечення оптимальної організації виконання обов'язкових письмових робіт керівником навчального закладу (його заступником) складається графік проведення окремо на І та ІІ семестри. Графік передбачає проведення, як правило, не більше однієї письмової контрольної роботи протягом навчального дня.
3.2. Виставлення оцінок до класного журналу
Поточна оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом, що засвідчує дату проведення заняття, коли здійснювалося оцінювання учня (учениці).
Тематична оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом Тематична без дати.
При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. При цьому проведення окремої тематичної атестації при здійсненні відповідного оцінювання не передбачається.
Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом вивчення теми, не виконав(ла) вимоги навчальної програми, у колонку з надписом Тематична виставляється н/а (не атестований(а)).
Тематична оцінка не підлягає коригуванню.
Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом І семестр, ІІ семестр. Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо.
Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом семестру, у відповідну клітинку замість оцінки за І семестр чи ІІ семестр виставляється н/а (не атестований(а)).
Семестрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригована семестрова оцінка виставляється без дати у колонку з надписом Скоригована поруч із колонкою І семестр або ІІ семестр. Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.
У триденний термін після виставлення семестрової оцінки батьки (особи, які їх замінюють) учнів (вихованців), які виявили бажання підвищити результати семестрового оцінювання або з певних причин не були атестовані, звертаються до керівника загальноосвітнього навчального закладу із заявою про проведення відповідного оцінювання, у якій мотивують причину та необхідність його проведення.
Наказом керівника загальноосвітнього навчального закладу створюється комісія у складі голови (керівник навчального закладу або його заступник) та членів комісії: голови методичного об'єднання, вчителя, який викладає предмет у цьому класі, а також затверджується графік проведення оцінювання. Коригування семестрового оцінювання проводиться не пізніше п'яти днів після подання заяви. У разі хвороби учня (учениці) чи інших поважних причин термін може бути подовжено.
Члени комісії готують завдання, що погоджуються на засіданні шкільного методичного об'єднання і затверджуються керівником навчального закладу. Завдання мають охоплювати зміст усіх тем, що вивчалися протягом семестру. Оцінювання проводиться у письмовій формі. Письмові роботи зберігаються протягом року.
На голову комісії покладається відповідальність за об'єктивність оцінювання та дотримання порядку його проведення. Комісія приймає рішення щодо його результатів та складає протокол. Рішення цієї комісії є остаточним, при цьому скоригована семестрова оцінка не може бути нижчою за семестрову.
У разі, якщо учневі не вдалося підвищити результати, запис у колонку Скоригована не робиться.
За результатами оцінювання видається відповідний наказ керівника навчального закладу. Скоригована семестрова оцінка за І семестр виставляється до початку ІІ семестру, за підсумками ІІ семестру - не пізніше 10 червня поточного навчального року.
Підвищення семестрової оцінки учнями:
·         9-х класів - не дає їм права на отримання свідоцтва з відзнакою;
·         10-11(12)-х класів - не дає їм права бути претендентами на нагородження золотою „За особливі успіхи у навчанні" та срібною „За успіхи у навчанні" медалями.
Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом Річна без  зазначення дати не раніше, ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр.
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок.
У разі коригування учнями оцінки за ІІ семестр, річна оцінка виставляється їм не пізніше 10 червня поточного року.
У випадку неатестації учня (учениці) за підсумками двох семестрів у колонку Річна робиться запис н/а (не атестований(а)).
Річна оцінка коригуванню не підлягає.
Виставлення оцінки з державної підсумкової атестації здійснюється у колону з надписом ДПА без зазначення дати.
За бажанням випускників навчальних закладів системи загальної середньої освіти як державна підсумкова атестація можуть бути зараховані результати зовнішнього незалежного оцінювання, про що видається відповідний наказ керівника навчального закладу. У такому випадку результати зовнішнього незалежного оцінювання з конкретного предмету виставляються до журналу у колонку з надписом ДПА.
Прізвища учнів, які виявили бажання зараховувати результати зовнішнього незалежного оцінювання як державну підсумкову атестацію, до протоколів проведення державної підсумкової атестації з предмету не вносяться.
Учням, які не пройшли державну підсумкову атестацію, у колонку з надписом ДПА робиться запис н/а (не атестований(а)).
Випускникам, які звільнені від проходження державної підсумкової атестації, робиться запис зв. (звільнений (а)).
Учням, яким оцінка з державної підсумкової атестації переглядалася апеляційною комісією, за її результатами виставляється оцінка у колонку з надписом Апеляційна без дати.
3.3. Оцінювання навчальних екскурсій та навчальної практики.
Екскурсії, передбачені змістом навчальної програми, обліковуються на відповідних сторінках навчальних предметів класного журналу та можуть оцінюватися вчителем.
Відповідно до методичних рекомендацій щодо організації навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів (від 06.02.08 №1/9 061) навчальна практика оцінюється і обліковується на окремих спеціально відведених сторінках журналу.
Оцінки за навчальну практику та навчальні екскурсії виставляються в журнал окремим рядком та можуть враховуватись при виставленні річних оцінок з відповідних предметів.





П О Л О Ж Е Н Н Я
про методичне об'єднання вчителів української мови та літератури

1.      Загальні положення:
1.1.       Методичне об'єднання – структурний підрозділ внутрішньої системи управління навчально-виховним процесом, який координує методичну, організаційну роботу вчителів одного або кількох  близьких за змістом предметів.
1.2.       Методичне об'єднання вчителів здійснює навчально-методичне забезпечення середньої освіти та позакласну діяльність з предмету, організовує вдосконалення відповідної фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників навчального закладу згідно з рівнями, визначеними законодавством.

2.      Структура та функції методичного об'єднання:
2.1.       Структура методичного об'єднання включає  вчителів української мови та літератури
2.2.       Підрозділами методичного об'єднання є творчі групи вчителів.
2.3.       Керує методичним об'єднанням голова методичного об'єднання  вчителів, яка обирається терміном на два роки на загальних зборах методичного об'єднання вчителів української мови та літератури із числа педагогічних працівників навчального закладу із відповідною фаховою освітою, яким за результатами атестації встановлена перша або вища кваліфікаційна категорія
2.4.       Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора, який курує відповідний предмет або цикл.

3.      Зміст і напрямки роботи методичного об'єднання вчителів.
Зміст роботи методичного об'єднання включає такі напрямки діяльності:
3.1.       Розробка, апробація та впровадження новітніх освітніх технологій та систем, перспективного педагогічного досвіду, поліпшення на цій основі організації методичної роботи в навчальному закладі.
3.2.       Аналіз якості освітньо-кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу педагогічними кадрами.
3.3.       Навчально-методичне консультування педагогічних кадрів навчального закладу.
3.4.       Організація безперервного удосконалення фахової освіти та кваліфікації педагогічних кадрів.
3.5.       Обговорення питань з методики викладання предмета, принципових питань програми Міністерства освіти, розглядання календарно-тематичних планів.
3.6.       Надання допомоги вчителям у розвитку та підвищенні професійної майстерності.
3.7.       Забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів, виконання нормативних вимог до навчання та виховання учнів.
3.8.       Підготовка та проведення олімпіад з базових дисциплін, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт, турнірів юних науковців тощо.
3.9.       Проведення системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, вивчення і узагальнення їхнього перспективного педагогічного досвіду та його впровадження, залучення кращих із них до конкурсів професійної майстерності, навчально-методичної та науково-дослідницької роботи.

4.      Голова шкільного методичного об’єднання вчителів:
4.1.            Планує роботу методичного об’єднання на поточний навчальний рік.
4.2.            Розподіляє методичні теми педагогічних працівників на поточний навчальний рік та організовує педагогічні читання на засіданнях методичного об’єднання.
4.3.            Визначає функціональні обов’язки і ступінь відповідальності членів методичного об’єднання за їх виконання.
4.4.            Відповідає за ведення документації шкільного методичного об’єднання (плани роботи, протоколи засідань, тексти виступів, розробки уроків, зразки наочності тощо).
4.5.            Складає графік проведення методичних заходів з педагогічними працівниками.
4.6.            Вивчає та аналізує роботу шкільного методичного об’єднання, складає списки необхідної науково-методичної літератури, технічних засобів навчання;
4.7.            Створює банк даних (картотеку) педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій, знайомить з ними членів методичного об’єднання.
4.8.            Створює аудіо та відеотеку кращих освітянських доробок методичного об’єднання школи.
4.9.            Збирає зразки кращих творчих робіт, виконаних учнями навчального закладу.
4.10.        Організовує пошукові дослідження в галузі розробки та впровадження методики, технологій навчання і виховання.
4.11.        Спрямовує свою роботу на виявлення, апробацію та впровадження в практику навчального закладу перспективного педагогічного досвіду, новинок навчально-методичної літератури, новітніх освітніх технологій та досягнень сучасної науки.
4.12.        Готує навчальні матеріали та проводить І (шкільний) етап олімпіад з базових дисциплін.
4.13.        Підводить підсумки та готує відповідні заявки на участь команди школи у подальших етапах олімпіад з базових дисциплін.
4.14.        Організовує роботу вчителів у підготовці команди школи у Всеукраїнських олімпіадах з базових дисциплін та конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт МАН.
4.15.        Разом з заступником директора з навчально-методичної роботи готує навчальні матеріали для проведення зрізів знань за річним робочим планом навчального закладу.
4.16.        Разом з заступником директора з навчально-виховної роботи складає план проведення предметного тижня, призначає відповідальних та слідкує за його виконанням.
4.17.        Звітує про роботу методичного об’єднання на  педагогічній раді школи.

5.       Обов’язки вчителів членів МО
Кожен вчитель – член МО повинен:
                    постійно підвищувати професійний рівень,педагогічну майстерность;
                    брати активну участь в розробці відкритих заходів;
                    брати участь в роботі засідань МО, практичних семінарах і т.д.
Кожному учаснику МО необхідно знати
                    тенденції розвитку методики викладання предмета,
                    «Закон про освіту»,
                    нормативні документи,
                    навчальні програми з предмету,
                    методичні вимоги до категорій;
                    володіти основами самоаналізу педагогічної діяльності.
                     
6.      Права вчителів членів МО
6.1.            Звертатися до адміністрації з проханням про відрядження на курси, семінари, тренінги з питань підвищення фахової та професійної майстерності.
6.2.            Висувати пропозиції щодо поліпшення організації НВП в навчальному закладі.
6.3.            Вносити пропозиції щодо організації та змісту атестації вчителів.

7.      Документація МО.
7.1.            Положення про МО.
7.2.            Аналіз роботи за  попередній рік.
7.3.            План роботи на рік.
7.4.            Протоколи засідань( друковані).
7.5.            Банк даних про вчителів:якісний та кількісний склад.
7.6.            Інструктивно-методичні документи.

8.      Керівництво діяльністю МО

8.1.       Керівництво діяльністю МО здійснює заступник директора, який курірує відповідний предмет або цикл. 

 План засідань методичного об'єднання 



на 201- 2018 н.р.


І засідання
 МЕТОДИЧНА  СКРИНЬКА
Тема: Організаційне забезпечення викладання української мови та літератури в школі
№ з/п
Зміст засідань
Відповідальний
Термін
проведення
1.
Аналіз роботи методичного об’єднання за 2016-2017 н.р.
Голова  МО
СЕРПЕНЬ
2.
Заступник директора з НВР
3.
Організація навчально-виховного процесу у дев'ятих класах загальноосвітніх навчальних закладів. Дидактичні можливості підручників для 9-х класів. Прийоми роботи з підручниками.
Богачук Л.А.
Рибачок О.В.
4.
Вивчення рекомендацій  щодо ведення класного журналу, учнівських зошитів.
Вчителі МО
5.
Про результати  ДПА з української мови та літератури учнів  9 класу,ЗНО учнів  11 класу у 2016-2017 н.р. і вироблення рекомендацій щодо усунення недоліків .
Богачук Л.А.
Левінська О.А.

6
Затвердження плану роботи методичного об’єднання на 2017-201н.р.
Голова  МО
7
Про участь м/о в районних та шкільних методичних заходах.
Заступник директора з НВР
Робота між засіданнями
 1.
Погодження календарних планів згідно програмних вимог
Голова  МО
Вересень
2.
Ознайомлення вчителів з Положенням про атестацію педагогічних працівників.
Заступник директора з НВР
Вересень- жовтень



ІІ засідання 
ЗАСІДАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО КЛУБУ
Тема: Підвищення якості уроку через упровадження інноваційних технологій

№ з/п
Зміст засідань
Відповідальний
Термін
проведення
1.
Круглий стіл.  Формування компетенцій  з предмету через упровадження інноваційних технологій

Вчителі МО
ЖОВТЕНЬ
2.
Актуальна тема. Про адаптацію п’ятикласників

Козієнко Л.І.
Богачук Л.А.
Левінська О.А.

3.
Методична майстерня. Презентації блогів вчителів МО

Вчителі МО
 4.
Позаурочна робота.  Підготовка учнів до І-ІІ етапів предметних олімпіад, конкурсу знавців української мови імені П.Яцика, мовно – літературного конкурсу імені Т.Г.Шевченка, інтерактивних конкурсів «Соняшник», «Лелека», «Гринвіч»

Вчителі МО
Робота між засіданнями
1.
Обговорення та затвердження плану заходів до Дня української писемності, предметних тижнів
Вчителі МО
Жовтень
2.
Взаємовідвідування уроків (за окремим планом)
Вчителі  МО
Жовтень-грудень








ІІІ засідання
 ЯРМАРОК ПЕДАГОГІЧНИХ  ІДЕЙ
Тема: Нові методики та підходи в організації навчально-виховного процесу

№ з/п
Зміст засідань
Відповідальний
Термін
проведення
1.
Виступ:  Форми і методи позакласної роботи з української мови та літератури
Рибачок О.В.
СІЧЕНЬ
2.
Обмін досвідом. Трансформація ідей Сухомлинського на сучасний
Вчителі МО
3.
Реалізація індивідуальних методичних проблем на уроках української мови та літератури

Вчителі  МО
4.
Аналіз навчальних досягнень учнів з дисциплін суспільно – гуманітарного циклу за І семестр 2015 – 2016 н.р.

Голова  МО
Робота між засіданнями

1

Розробка позакласних заходів

Вчителі  МО
Січень – лютий











IV засідання
 ВЕРНІСАЖ ПЕДАГОГІЧНИХ  ЗНАХІДОК
Тема: Творчий учитель як фактор розвитку творчого потенціалу учнів

№ з/п
Зміст засідань
Відповідальний
Термін
проведення
1.
Педагогічний тренінг «Творча майстерність учителя»

Голова МО
БЕРЕЗЕНЬ
2.
Семінар-практикум «Творчий учитель – який він? Я – творча особистість!»

Вчителі МО
3.
Виступ:  “Елементарна” інновація. 

Козієнко Л.І.
4.



Робота між засіданнями
1.
Продовжити роботу з створення вчительських блогів

Вчителі МО
Березень-травень















V засідання
МЕТОДИЧНА  СЕСІЯ
Тема: Аналіз результативності роботи вчителів української мови та літератури

№ з/п
Зміст засідань
Відповідальний
Термін
проведення
1.

Виконання програм з української мови та літератури


Вчителі МО










ТРАВЕНЬ

2.

Звіти вчителів про самоосвітню діяльність


Вчителі МО
3.

Результативність роботи МО вчителів української мови та літератури в 2017 - 2018, обговорення плану роботи на 2018-2019 н.р.


Вчителі МО
4.

Актуальний інструктаж. Про підготовку до державної підсумкової атестації


Голова МО

5.

Діагностичне анкетування


Вчителі МО

Календарне планування на ІІ семестр 

2017-2018 навчальний рік

5 клас мова

Зміст уроку
Дата
Скориг. дата
Примітки
49
Вимова ненаголошених й наголошених голосних. Ненаголошені е, и, о в коренях слів.
15.01


50
Ненаголошені е, и, о в коренях слів.
17.01


51
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом
18.01


52
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.
19.01


53
Позначення на письмі ненаголошених голосних е, и та о перед складом із наголошеним у  коренях слів.
22.01


54
Орфограма. Орфографічна помилка, її умовне позначення Орфографічний словник (практично)
24.01


55
Розвиток мовлення №16 Усний твір
25.01


56
Повторення вивченого про вимову  та правопис ненаголошених й наголошених голосних.
26.01

УТ
РМ №16
57
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.
29.01

ТА
58
Спрощення в групах приголосних.
31.01

Зошит
59
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично).
01/02


60
Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и];
02/02


61
Чергування [о], [е] з [і];
05/02


62
Букви е,.о після ж,ч,щ
07/02


63
 Букви и – і після ж, ч, ш, Щ та г, к, х у коренях слів.
08/02


64
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′].
09/02


65
Чергування голосних і приголосних звуків . (Самостійна робота)
12/02


66
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі
14/02

ТА
67
Основні випадки чергування у – в, і – й, з – із – зі (правила милозвучності).
15/02


68
Розвиток мовлення №17 Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови.
16/02


69
Розвиток мовлення №18 Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови.
19/02

РМ №17
70
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Правила вживання знака м’якшення (повторення й поглиблення).
21/02

РМ №18
71
Правила вживання знака м’якшення
22/02


72
Правила вживання апострофа.
23/02


73
Правила вживання апострофа.
26/02


74
Повторення вивченого про чергування голосних і приголосних звуків
28/02

Зошит
75
Контрольна робота№5 (Тести і завдання) Вимова ненаголошених й наголошених голосних та приголосних звуків. Чергування голосних і приголосних звуків .
01/03

КР №5
ТА





Відомості із синтаксису й пунктуації.



76

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні.
02/03


77
Види словосполучень за способом вираження головного слова



78
Розвиток мовлення №19 Контрольний письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»).
05/03

РМ №19
79
Розвиток мовлення №20 Контрольний письмовий твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого народу», «Чому потрібно знати звичаї свого народу», «Чого не можна купити за гроші», «Чому потрібно берегти природу»).
07/03

РМ №20
80
Аналіз письмового твору.
Речення, його граматична основа (підмет і присудок).
09/03


81
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення). 
12/03


82
Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення).
14/03


83
 Синтаксичний розбір речення. Самостійна робота.
15/03


84
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично).


ТА
85
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.
16/03


86
Другорядні члени речення: додаток.
19/03


87
Другорядні члени речення: означення.
21/03


88
Другорядні члени речення: обставина.
22/03


89
Повторення вивченого про словосполучення, речення; головні та другорядні члени речення



90
Контрольна робота №6 (тести) Словосполучення, речення; головні  та другорядні члени речення.
23/03

КР №6

91
Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами.
02/04


92
Кома між однорідними членами.
04/04


93
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальню­вальних словах у реченнях з однорідними членами.
05/04


94
Двокрапка й тире при узагальню­вальних словах у реченнях з однорідними членами.
06/04


95
Розвиток мовлення №21 Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.
11/04

РМ №21
96
Розвиток мовлення №22 Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.
12/04

РМ №22
ТА
97
Аналіз письмового переказу.Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення).
13/04


98
Розділові знаки при звертанні Тренувальні вправи
16/04


99
Розвиток мовлення №23 Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.
18/04

РМ №23
100
Розвиток мовлення №24 Ділові папери. Оформлення конверта (або адреси на поштовій листівці).
19/04

РМ №24
101
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично).
20/04


102
Виділення вставних слів на письмі комами.
23/04


103
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком
25/04


104
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.
26/04


105
Контрольний диктант №2
27/04

КД  ТА
106
Пряма мова.
30/04


107
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.
02/05


108
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою.
03/05


109
Діалог. Тире при діалозі.
04/05


110
Тире при діалозі.
07/05


111
Розділові знаки в реченнях із прямою мовою. Тире при діалозі.
10/05


112
 Контрольна робота №7 (тести)  Речення з однорідними членами речення, звертаннями, вставними словами. Складне речення. Пряма мова і діалог.
11/05

КР №7

Повторення й узагальнення вивченого в кінці року.
113
Лексикологія
14/05


114
Будова слова й орфографія
16/05


115
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.
17/05


116
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.
18/05


117

Синтаксис і пунктуація.

21/05


118

Контрольна робота №8 (тести)  Повторення й узагальнення вивченого в кінці року.

23/05


119
Аналіз контрольної роботи.
24/05

КР №8
120
Підсумковий урок
25/05

ТА

5 клас література

ІІ семестр

Зміст уроку
Дата
Скориг
дата
Примітки
33

Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар. «Химерний маленький», «Що за птиця?».
ТЛ: акровірш (повторення).

15/01


34
Леонід Глібов.«Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?», «Хто вона?». Фольклорна основа його віршованих загадок.

17/01


Історичне минуле нашого народу.

35
Літописні оповіді (на основі «Повісті минулих літ»): «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їх Либідь» «Повість минулих літ» – найдавніший літопис нашого народу.

22/01


36

 «Святослав укладає мир із греками…», «Володимир вибирає віру».. Значення літописання для нащадків

24/01


37
Казкові й історичні мотиви літописних сюжетів. Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність тощо.
ТЛ.: літопис.

29/01


38
Позакласне читання  № 3. Ірина Цілик. «МІСТОрія однієї дружби».

31/01

ПЧ №3
Зошит
39
Олександр Олесь (Кандиба). «Україна в старовину». Поезії з книги «Княжа Україна», їх зв'язок із літописами. Поетична оповідь про минуле нашого народу.

05/02


40
Олександр Олесь «Ярослав Мудрий». Поетична оповідь про князів Русі-України, їхню мудрість, благородство, хоробрість, любов до рідної землі.

07/02

ТА
41
Драматичний твір на тему народної казки.  Олександр Олесь
«Микита Кожум ’яка».

12/02


42
Олександр Олесь«Микита Кожум ’яка».
ТЛ: драматичний твір і його побудова.
14/02


43
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі».
Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України.
ТЛ: епічний твір
19/02


44
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі».
Фантастичне і реальне в ній.
-


45
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі».
Історичне минуле нашого народу в житті сучасної людини. Образи козаків та символіка козацької шаблі у повісті

21/02


46
 Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі».
 Екзотика старовинних українських замків.

26/02


47
Контрольна робота № 3 (розгорнуті відповіді на запитання). Історичне минуле нашого народу

28/02

КР №4
Зошит
ТА
Рідна Україна. Світ природи.

48
С.Васильченко «В бур’янах».  Розповідь про письменника, його дитинство
05/03


49
Тарас Шевченко «За сонцем хмаронька пливе».Картини довколишнього світу, природи в поезіях Тараса Шевченка.
ТЛ: персоніфікація, ліричний твір.    
                   
07/03

Напам’ять
50
Тарас Шевченко«Садок вишневий коло хати». Художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови.    
    
12/03

Напам’ять
51
Література рідного краю № 3. Т. Г. Шевченко і рідний край                         (Образ  Кобзаря у творах земляків).

14/03

ЛРК №3
52
Павло Тичина. «Не бував ти у наших краях!», «Гаї шумлять», «Блакить мою душу обвіяла». Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття.
19/03

Напам'ять 1 вірш на вибір
53
Мелодійність віршів П. Тичини.
ТЛ: ліричний герой.
-


54
Євген Гуцало. «Лось». Основні відомості про письменника. Вічне протистояння добра і зла – наскрізна тема світового мистецтва

23/02

Зошит
55
Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.
ТЛ: оповідання.

02/04


56
 Розвиток мовлення № 3. Усний твір-характеристика персонажів оповідання «Лось».
04/04


57
Контрольна робота № 4 (твір).

11/04

РМ №3(у)
58
М.Т. Рильський.  Основні відомості про поета. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»),   Краса рідної природи

16/04

ТА
59
М.Т. Рильський«Осінь – маляр із палітрою пишною…». Зв'язок між станом людської душі та довкіллям.

19/04

Напам'ять 1 вірш на вибір
60
Григір Тютюнник. «Дивак». Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини. Паралельність і єдність двох світів – природи й людини, зображених в оповіданні.  Точність і лаконізм описів природи. 
23/04


61
Григір Тютюнник. «Дивак». Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь, його жага пізнавати загадковий  світ природи. Гідна поведінка Олеся як позиція особистості.
25/04


62
Микола Вінграновський. «Сіроманець». Захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини й природи.
30/04

Зошит
63
Микола Вінграновський. «Сіроманець». Гуманізм повісті.

02/05


54
Микола Вінграновський. «Сіроманець».  Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції.
07/05


65
Розвиток мовлення № 4.(п) Власне висловлення на тему «Добро завжди перемагає зло»
14/05

РМ №4(п)
66
Контрольна робота № 5 (тести) Рідна Україна. Світ природи. Т Шевченко,П Тичина.Є Гуцало,М.Рииииильський, Гр. Тютюнник,М Вінграновський.
16/05

КР №5

67
Література рідного краю № 4.
 Поети – аматори Побузького
21/05

ЛРК №4
68
Позакласне читання № 4.  
Гуцало Є «Сім’я дикої качки»
23/05

ПЧ №3
Зошит

ТА

Немає коментарів:

Дописати коментар

Цікавий курс з медіаграмотності 2-га онлайн - конференція Є СЕРТИФІКАТ!!!