середа, 27 червня 2018 р.

Календарне планування 6 клас укрмова та література

Укрмова, 6 клас

№ з/п
Тема уроку
Дата

Скориг.
дата
Примітка
1
Вступ.  Краса і багатство української мови.



2
Розвиток мовлення №1. Види мовленнєвої діяльності.  Загальне  уявлення про ситуацію, спілкування та її складники: адресат мовлення, адресант мовлення, тема та основна думка висловлювання, мета й місце спілкування (практично).



3
Розвиток мовлення №2. Повторення вивченого про типи мовлення.  Навчальне читання текстів діалогічного й монологічного характеру.



4
Розвиток мовлення №3.Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет.


Діалог
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого ( 4 )
5
Словосполучення і речення. Головні члени речення.



6
Просте речення. Розділові знаки у простому реченні. Звертання, вставні слова. Однорідні члени речення.



7
Розвиток мовлення №4. Повторення відомостей про стилі мовлення. Поняття про офіційно-діловий стиль.



8
Складне речення. Пряма мова. Діалог.



9
Основні орфограми та пунктограми (за вибором учителя).



10
Розвиток мовлення №5. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті.



11
Контрольний диктант.


ТА
Лексикологія ( 8+1)
12
Групи слів за їх походженням: власне українські слова й запозичені. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів.



13
Лексична помилка та умовне її позначення (практично).



14
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і.



15
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа.



16
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження.



17
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми, історизми), неологізми.



18
Групи слів за вживанням: загальновживані та стилістично забарвлені слова. Діалектні слова.



19
Професійні слова і терміни, просторічні слова.



20
Пароніми (практично).



21
Контрольна робота № 1(тести і завдання). «Лексикологія».


ТА
Фразеологія ( 5+1 )
22
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.



23
Джерела фразеологізмів, їх різновиди.



24
Розвиток мовлення №6. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично).



25
Розвиток мовлення №7. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення.



26
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.



27
Фразеологізми в ролі членів речень.



28
 Ознайомлення з фразеологічним словником.



29
Розвиток мовлення №8.Будова елементарного роздуму.Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.


Усний переказ
30
Розвиток мовлення №9. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі на тему: «Який вчинок можна вважати героїчним» з використанням фразеологізмів.


Усний твір
31
Розвиток мовлення №10.. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі на тему: «Який вчинок можна вважати героїчним» з використанням фразеологізмів.


ТА
Словотвір. Орфографія ( 9+1 )
32
Аналіз письмового твору.Змінювання і творення слів. Твірне слово.



33
Основні способи словотворення.



34
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова. Словотвірний словник.



35
Зміни приголосних при творенні слів: іменників із суфіксом –ин(а) від прикметників на -ський, -цький; буквосполученням –чн-(-шн-).



36
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників із суфіксами-ськ-, -зьк-, -цьк- та іменників із суфіксами-ств(о),
-зтв(о), -цтв(о).



37
Складні слова. Сполучні о,е в складних словах.



38
Правопис складних слів разом і через дефіс, написання слів із пів-.



39
Творення та правопис складноскорочених слів.



40
Контрольна робота № 2(тести і завдання). «Фразеологія. Словотвір. Орфографія».


ТА
Морфологія ( 1 )
41
Повторення вивченого про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично).



Іменник ( 20 )
42
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.



43
Іменники – назви істот і неістот,  загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення).



44
 Велика буква та лапки у власних назвах.



45
Збірні іменники.



46
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.



47
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.



48
Відмінки іменників, їх значення. Кличний відмінок. Відмінювання іменників.



49
Контрольна робота № 3(тести і завдання).. «Морфологія. Іменник».


ТА
50
Поділ іменників на відміни і групи.



51
Відмінювання іменників І відміни.



52
Відмінювання іменників ІІ відміни.



53
Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви –а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду ІІ відміни.



54
Розвиток мовлення №11. Будова опису приміщення.



55-56
Розвиток мовлення № 12-13. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. Визначення ролі іменників в описі приміщення.



57
Відмінювання іменників ІІІ і ІV відміни.



58
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. Відмінювання іменників множинної форми.



59
Написання  не з іменниками.



60
Правопис складних іменників.



61
Букви е, и, і в суфіксах –ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о),- ев(о).



62
Написання та відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові.



63
Контрольна робота № 4(тести і завдання). «Іменник».


ТА
64
Розвиток мовлення №14. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі.


Усний твір
Прикметник (16 )
65
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.



66
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.



67
Перехід прикметників з однієї групи в іншу.



68
Розвиток мовлення  № 15. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису).



69
Розвиток мовлення  №16. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.


Усний переказ
70-71
Розвиток мовлення № 17-18. Контрольний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.



72-73
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.



74
Відмінювання прикметників.



75
Прикметники твердої й м’якої груп.



76
Контрольна робота № 5(тести і завдання). «Прикметник».


ТА
77
Творення прикметників. Перехід прикметників в іменники.



78
Написання прикметників із суфіксами –еньк-, -есеньк-,         -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк-



79
Букви е, о, и у прикметникових суфіксах –ев- (-єв-), -ов- (-йов-, -ьов-), -ин-, -ін-, -ичн-.



80-81
Розвиток мовлення № 19-20. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною (А.Куїнджі, С.Васильківський, І.Айвазовський).



82
Написання не з прикметниками.



83-84
Написання складних прикметників разом і через дефіс.



85
Написання -н- і -нн- у прикметниках.



86
Написання прізвищ прикметникової форми.



87
Контрольна робота № 6(тести і завдання). «Прикметник».


ТА
Числівник (11 )
88
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.



89
Числівники кількісні і порядкові.



90
 Числівники прості, складні й складені. Роздільне написання складених числівників.



91
Відмінювання кількісних числівників. Буква ь в кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках.



92
Відмінювання дробових і збірних кількісних числівників.



93
Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з –тисячний.



94
Узгодження числівників з іменниками.



95
Відмінювання  числівників (система вправ).



96
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу.



97
Повторення та узагальнення вивченого з теми.



98
Контрольна робота № 7(тести і завдання). «Числівник».


ТА
Займенник ( 10 )
99
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.



100
Розряди займенників за значенням.



101
Особові займенники. Приставний н у формах особових займенників.



102
Зворотний займенник себе.



103-104
Розвиток мовлення № 21-22. Контрольний твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників на тему: «У чому полягає гідність людини» (або «Що я роблю для здійснення своєї мрії».



105
Питальні та відносні займенники, їх відмінювання.



106
Присвійні займенники, їх відмінювання.



107
Вказівні займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах  вказівних займенників.



108
Означальні займенники, їх відмінювання.



109
Розвиток мовлення №23. Аналіз письмового твору. Навчальне аудіювання тексту, що містить займенники.



110
Контрольний диктант.


ТА
111
Неозначені займенники, їх відмінювання. Написання разом і через дефіс неозначених займенників.



112
Заперечні займенники. Правопис заперечних займенників.



113
Написання займенників із прийменниками окремо.



114
Розвиток мовлення № 24. Есе світоглядного змісту.  «У чому полягає життєвий успіх».



115
Контрольна робота № 8.«Займенник»(тести і завдання).



Повторення в кінці року (4 )
116
Повторення й узагальнення вивченого за рік з лексикології та фразеології. Читання вголос


Читання вголос
117
Повторення й узагальнення вивченого за рік зі словотвору й орфографії.



118
Повторення й узагальнення вивченого за рік з морфології й орфографії.


ТА


 Укрлітература, 6 клас


з/п

Зміст програмового матеріалу
Дата
Скориг. дата
Примітки




1
Вступ. Книжка в житті людини.Творча майстерня автора. Зміни формату книги впродовж віків. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.





ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ





2
Календарно-обрядові пісні. Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.
ТЛ: народна пісня.

Вивч. напам’ять
2 пісні (на вибір)


3
Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки добору» (русальні), «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські), «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські)-на вибір.




4
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка» - на вибір.




5
Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця» - на вибір.
ТЛ: повтори (рефрен), анафора.




6
Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать».  Провідні мотиви, лексичні особливості колискових.
ТЛ: колискова.




7
Література рідного краю №1.  Пісні рідного краю.




8
Контрольна робота №1(твір). «Календарно – обрядові пісні».




9
Позакласне читання №1. Українська народна легенда «Шандровський соляний колодязь».

ТА


10
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла України...»  П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої
держави.
TJI: гімн.

Вивч. напам’ять
гімн «Ще не
 вмерла
 України» і 1
 пісню
(на вибір)


11
Легенда про дівчину-Україну, яку Господь обдарував піснею та її зв’язок із «Молитвою» О. Кониського й М. Лисенка, духовним гімном України.




12
«Ой, у лузі червона калина похилилася»  С.Чарнецького і Г.Трухапісня, що стала народною.Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень літературного походження.




13
Микола Вороний. «Євшан-зілля».   Коротко про письменника.  Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів.




14
Микола Вороний. «Євшан-зілля».   Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.
ТЛ: ліричний герой, ліро-епічний твір, поема.




15
Література рідного краю №2. Легенди та перекази про рідний край.

ТА


16
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море...»).




17
Історична основа поеми «Іван Підкова» (без вступу). Патріотичні мотиви, героїчний пафос твору, зображення в ньому історичного минулого.Специфіка ліричних і ліро-епічних творів.
 ТЛ: ліричний твір, строфа.




18
В.Рутківський. «Джури козака Швайки». Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях.




19
Виразне читання №1 найцікавіших епізодів повісті В.Рутківського  «Джури козака Швайки».




20

В.Рутківський. «Джури козака Швайки». Тема боротьби українських козаків проти татарської орди. Незвичайні здібності козаків-характерників.




21
В.Рутківський. «Джури козака Швайки». Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників.




22
Розвиток мовлення №1(усно). Висловлення власних суджень про геройство та вміння з честю вийти з найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька.




23

Контрольна робота №2(тестові завдання). «Загадково прекрасна і славна давнина України».

ТА



Я І СВІТ





24
Леся Українка (Лариса Петрівна Косач). Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. «Мрії». Неповторний світ дитинства в  поезії.

Вивчити
напам’ять
«Як дитиною,
 бувало...»


25
Леся Українка. «Як дитиною, бувало ...». Образ мужньої, сильної духом дівчинки, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява.




26

Леся Українка. «Тиша морська». Гармонія людини і природи. Значення мистецтва у житті людини.




27

Володимир Винниченко. «Федько - халамидник». Цікава історія з життя письменника. Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками.





28
Володимир Винниченко. «Федько - халамидник». Добро і зло, благородство і підлість у творі.
ТЛ: головний герой, другорядні герої.





29
Володимир Винниченко. «Федько - халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.




30
Розвиток мовлення № 2(письмово). Написання листа літературному героєві.





31
Контрольна робота № 3. «Творчість Лесі Українки та Володимира Винниченка» (тестові завдання).




32
Позакласне читання №2. В. Винниченко «Кумедія з Костем».

ТА


33

Станіслав Чернілевський.«Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…». Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність).




34
Ірина Жиленко. «Жар-птиця». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу.




35
Ірина Жиленко. «Підкова», «Гном у буфеті». Роздуми про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.




36
І.Калинець.  «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» (зі збірки «Дивосвіт» - на вибір). Персоніфіковані образи природних явищ.

Вивчити
 напам’ять
 один вірш
( на вибір)


37
Виразне читання поезій №2.







Емма Андієвська. «Казка про яян». Сучасна українська письменниця і художниця. Її казки-притчі. Прихований повчальний зміст твору.








39

Емма Андієвська. «Говорюща риба». Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова.
ТЛ: притча.




40
Емма Андієвська. «Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом.




41
Література рідного краю №3.  Презентація творчості поетів-земляків.




42

Контрольна робота № 4. «Я і світ»
(тестові завдання).

ТА



ПРИГОДИ І РОМАНТИКА





43

Всеволод Нестайко — визнаний  у світі український  дитячий письменник.  Пригодницький захоплюючий сюжет  повісті  «Тореадори з Васюківки».




44

Мрія і дійсність у повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».




45
Проблеми повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».




46
Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього у повісті «Тореадори з Васюківки».




47
Розвиток мовлення №3(письмово). Характеристика улюбленого героя з аргументуванням свого вибору, розкриттям рис його вдачі.




48
Комічне, смішне та романтичне в  повісті  В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».
ТЛ:повість, пригодницький твір.




49

Ярослав Стельмах – сучасний український прозаїк, драматург, перекладач. «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера»(фрагмент).




50
Ярослав Стельмах. «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера».  Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.




51
Ярослав Стельмах. «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера».  Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв.

ТА


52
Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей.




53
Леся Воронина.«Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» -  фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності.
ТЛ: сюжет, його елементи.




54
Розвиток мовлення № 4 (усно).Переказ епізодів повісті з докладним цитуванням авторського тексту.




55

«Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» Лесі Ворониної. Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.




56
Леся Воронина.  Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині (за повістю «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9» Лесі Ворониної).




57
Контрольна робота № 5(твір). «Пригоди і романтика».

ТА



ГУМОРИСТИЧНІ ТВОРИ





58

Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Велика роль гумору в житті українців.




59

Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. «Щука».
ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.




60
Леонід Глібов. «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». Викривальна і повчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки.




61

Степан Руданський. Співомовки С. Руданського — унікальне явище у світовій культурі. «Запорожці у короля».
ТЛ: гумореска, співомовка.




62

Степан Руданський.  «Добре торгувалось». Висміювання моральних вад, негативних рис характеру, авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю, вміння відстояти свою гідність.




63
Позакласне читання № 3. Сучасна українська література




64
Павло Глазовий. «Найважча роль», «Заморські гості».




65
Павло Глазовий. «Еволюція», «Похвала», «Кухлик»(2-3 на вибір). Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.

Вивчити
 напам’ять
 1 гумореску
 (навибір)


66
Контрольна робота № 6. «Гумористичні твори» (тестові завдання).




67
Література рідного краю № 4. Ознайомлення із творчістю письменників-земляків, їхніми гумористичними творами.




68
Позакласне читання № 4. Свято українського гумору.




69
Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.




70
Урок-підсумок.  Рекомендована література для читання влітку.

ТА





Немає коментарів:

Дописати коментар

Цікавий курс з медіаграмотності 2-га онлайн - конференція Є СЕРТИФІКАТ!!!